5 ویژگی بهترین نرم افزار های مالی

5 ویژگی بهترین نرم افزار های مالی

5 ویژگی بهترین نرم افزار های مالی

کسانی که شرکت های هر چند کوچک و یا بزرگ دارند باید از نرم افزار های مالی برای مدیریت امور مالی بهره بگیرند. حسابداری و بخش های مالی، جزء قیمت های مهم یک سیستم هستند که اگر کنترل نشوند نمی توان از آن ها به نحو احسن بهره گرفت. شما باید بدانید که برای بهره وری کار و میزان راندمان در حال حاضر نیاز به استفاده از نرم افزار های مختلف دارید که به شما برای مدیریت کارتان کمک کنند. باید بدانید که تا چه اندازه آن ها می توانند باعث رشد و افزایش سود شما شوند. در ادامه بهتان ویژگی های بهترین نرم افزار های مالی مناسب را می گوییم.

 

به روز بودن

اولین ویژگی که یک نرم افزار مالی باید داشته باشد به روز بودن است. نرم افزار باید با تغییرات ایجاد شده و استانداردهای حسابداری همخوانی داشته باشد تا بتواند بهای تمام شده را کنترل کند و اگر شرکت بخواهد تغییری ایجاد کند، مجموعه ارائه دهنده نرم افزار این کار را انجام دهد و تیم حسابداری دغدغه ای نداشته باشد.

 

هماهنگی اجزا

یکی دیگر از این ویژگی هماهنگ بودن و کارکرد مناسب اجزا با هم دیگر است. ثبت سندهای حسابداری برای یک سازمان کافی نخواهد بود، شرکت ها فعالیت های گسترده ای اعم از کنترل چک، بررسی حساب، انبارداری، مدیریت فروش و ... را دارند که باید همه آن ها به درستی و با ریز نکات بررسی گردد. در آخر موجودی های مالی سازمان بررسی گردد. یکپارچگی و هماهنگی بخش های مختلف نرم افزار مالی کمک کرده تا اطلاعات به صورت یک دست ثبت بشوند و در صورت نیاز به تغییرات از آن ها استفاده شود.

شاید ما نگاه نسبت به نرم افزار ها و ورد اطلاعات مالی داشته باشیم، اما زمانی که به صورت دقیق به آن ها نگاه کنید متوجه می شوید تا چه اندازه برای شما حائز اهمیت هستند و اگر در آن ها کوچک ترین اختلال ایجاد شود یک سری مشکلات برای شرکت ها را ایجاد می کند، پس اهمیت به آن و استفاده از نرم افزار مالی درست باید در راس کارها قرار بگیرد.

 

سازگاری مناسب با کسب و کارها

زمانی که شما از یک کار یا یک فعالیت حمایت می کنید متوجه می شوید که بخش های مختلف آن مانند بازرگانی، خدماتی، تولیدی و . .. خودشان تا چه اندازه زیر شاخه دارند یعنی یک سری موارد وجود دارد که تنها برای شاخه تولیدی یا بازرگانی است شما باید هر کدام از آن ها را کنترل کنید.

نرم افزار مالی باید مطابق با یک کسب و کار و فعالیت او باشد، یعنی اگر شما یک شرکت در زمینه تولید کفش هستید باید نرم افزاری را انتخاب کنید که داده های شرکت را پوشش دهد.

 

امکان رشد و گسترش

یکی دیگر از ویژگی ها و قابلیت هایی که باید داشته باشد، امکان رشد و گسترش کسب و کار است، یعنی این که یک سازمان می تواند در هر جنبه های یک سری تغییرات را بزند، یعنی این که پرسنل خودش را زیاد کنید، افزایش گردش مالی و میزان فروش، تعداد پرسنل، تعداد تولید ها و .. اشاره کرد. یک نرم افزار مالی باید به صورتی باشد که بتواند فعالیت های مالی که به آن وارد می شود یعنی این تعداد افزایش و یا کاهش را کنترل کند.

تراکنش های مالی اگر بیشتر شود، شرکت با سیستم دریافت و پرداخت ایجاد کند و به سیستم حقوق و دستمزد هم نیاز دارد، که نرم افزار باید بتواند این موارد را پیاده سازی نماید. البته اگر شما از نرم افزارهای فکر گستر استفاده کنید، آن ها قابلیت شخصی سازی در هر زمان را دارند و می توان مطابق با کارتان روی آن ها موارد مشخصی را پیاده سازی کرد.

 

امنیت و حفظ داده ها

ویژگی آخر که خودش به تنهایی اهمیت بسزایی دارد، حفظ اطلاعات قرار داده شده در آن است. یعنی زمانی که یک نرم افزار وارد کار می شود، عملا خیلی از نیروهای انسانی روی آن کار نکرده و بسیاری از کاغذ بازی ها خاتمه میابد، اما این نرم افزار باید به صورتی طراحی شده باشد که کیفیت و کارایی لازم را داشته تا بتواند اطلاعات ورودی و داده ها را به خوبی نگه دارد. اگر نرم افزار امن نباشد اطلاعات مهم یک شرکت می تواند غیر قابل دسترسی باشد.

 

چطور نرم افزار مالی مناسب بخریم؟

5 ویژگی بهترین نرم افزار های مالی را به شما گفتیم، در واقع بهترین نرم افزار های مالی در بهترین مجموعه ها ساخته می شوند. پس شما برای خرید آن ها باید به سراغ شرکت هایی بروید که به صورت تخصصی در زمینه خرید و فروش نرم افزار های مالی فعالیت می کنند، یکی از این مجموعه ها فکر گستر است که با بهره گیری از پرسنل با تجربه به شما بهترین نرم افزار های مالی را ارائه می دهند.

ویژگی خاصی که شرکت فکر گستر دارد این است که به شما قابلیت شخصی سازی نرم افزار را می دهد، یعنی یک سری تغییرات روی نرم افزار ایجاد می کند که متناسب با کسب و کار شماست و شما می توانید با توجه به بخش هایی که در خود شرکت دارید آن را یکپارچه سازی کنید.

 

سوالات متداول

بهترین نرم افزار ها چه ویژگی هایی دارند؟ هماهنگی بخش های مختلف، حفظ اطلاعات، سادگی در کارکرد و ...

چطور می توان این محصولات را تهیه کرد؟ شما می توانید از فکر گستر بهترین آن ها را خرید کنید.

نرم افزار مالی چه تاثیری در کار ما دارد؟ به شما کمک کرده تا امور مالی تان را بهتر و با دقت بیشتر کنترل کنید.