سامانه بی پی ام اس فکرگستر

سامانه بی پی ام اس چیست

سامانه بی پی ام اس یک نرم افزاری است که هدف آت بهبود فرآیندهای کسب و کار می باشد. در یک شرکت، سازمان و یا یک واحد تولیدی یک سری فعالیت ها انجام می شود، سامانه بی پی ام اس یا bpms این کارها را خودکار و یک پارچه می کند و اطلاعات را با سرعت و دقت بیشتری دسته بندی می نمایند و به جمع آوری آن ها کمک می کند.

به عبارتی دیگر سامانه بی پی ام است، سیستمی می باشد که به شرکت ها و مجموعه های کسب و کاری در مدل سازی، اجرا و طراحی کمک می کند و سبب می شود تا کارها و فعالیت های مجموعه منظم تر انجام بگیرد.

سامانه بی پی ام اس به دلیل مزایا و برتری هایی که دارد، امروزه در بیشتر کسب و کارها استفاده می شود.

 

مفهوم سامانه بی پی ام اس با یک مثال ساده

به عنوان مثال شما یک مجموعه ای هستید که در زمینه ارائه بیمه فعالیت می کنید و می خواهید پرداخت های افراد و کارهای ثبت نام را به صورت ماهانه دسته بندی نمایید، برای انجام این کار شما باید یک برنامه داشته باشید. به شرکت های برنامه نویسی مراجعه می کنید تا آن ها برایتان برنامه بسازند.

اما بعد از چند ماه، برنامه های دیگر به شما اضافه می شود و باید آن را به برنامه ها اضافه کنید تا شما یک سری تغییرات را پیاده سازی کنید. امروزه هر زمان و یا هر تغییری که در سازمان تان داشته باشید، باید از یک نرم افزار بهره بگیرید که به روز رسانی می شود و تا شما در همه موضوعات کاری خودتان استفاده کنید و در برخی مواقع گیر نیفتید.

سامانه بی پی ام اس هم برای همین کار طراحی و پیاده سازی شده است، به صورتی که شما با یادگیری استانداردهای بی پی ام اس خیلی راحت کارهای کسب و کارتان را انجام داده و یک خروجی خوبی داشته باشید و نیاز نداشته باشید تا هی بخواهید بروید و بیاید تا یک شرکت برنامه نویسی برای شما انجام دهد.

 

سه مرحله تعریف بی پی ام اس

برای این که شما سیستم یا سامانه bpms را بهتر بشناسید باید یه مرحله را بهتر بدانید که عبارتند از:

 

تعریف

تعریف به پیاده سازی کارهای سازمانی گفته می شود که به وسیله مدیریت را مسئول آن برنامه ریزی می شود تا کارهای مرتبط با آن باید انجام شود

 

اتوماسیون

دومین مدل آن این است که شما بتوانید از اتوماسیون استفاده کنید، اتوماسیون مواردی است که شما می توانید در سازمان ها تعریف کنید، کارکردهایی ماند اطلاعات ورودی، وظایف افراد و کارهای مختلف در آن برنامه ریزی می شود

 

تحلیل

تعریف سوم هم باید بدانید، ابزارهایی هستند که در آن کارکردهای گوناگونی که بی پی ام اس دارد، این است که می توان با توجه به آن ها کارکردهای گوناگونی را بررسی کرده و از آن ها استفاده کنید.

 

کاربرد سامانه بی پی ام اس ؟

روش های زیادی وجود دارد که شما بتوانید یک کسب و کار و موارد مرتبط با آن را کنترل کنید و مدیریت بهتر داشته باشید. انجام کارهایی مانند درخواست های مراجعین، پیگیری مکاتبات، مدیریت پرونده، مدیریت ریسک و موارد مرتبط با ان ها به زمان، انرژی و هزینه های زیادی نیاز دارد، به همین دلیل پیشنهادی که باید به شما بدهیم این است که با استفاده از این سامانه خیلی راحت و ساده ترین روش ممکن بتوانید از آن ها بهره بگیرید.

 

برتری های سامانه بی پی ام اس

برای این که شما از سامانه بی پی ام اس استفاده کنید باید به یک سری موارد توجه کنید که در ادامه به شما می گوییم، این موارد جزء مزایا و برتری های سیستم بی پی ام اس می باشد.

 

بهبود هوش سازمانی

اولین مزیتی که می خواهیم برای بی پی ام اس بگوییم، این است که بهبود بهره وری روی کارها و با توجه کوتاه کردن مسیر ها و وظایف سازمانی و کارکردهای تکراری می باشد که بدون آن ها یک سیستم نمی تواند کارایی داشته باشد. بی پی ام اس این عملیات ها را خیلی ساده و راحت می کند و شما با توجه به نرم افزارها و کارکردهایی که دارید از بی پی ام است بهره بگیرید تا نتایج آن را ببینید.

 

زمان کم و کار بالا

یکی دیگر از مواردی که شما می توانید از آن ها استفاده کنید و سامانه بی پی ام اس داشته باشید، بهبود کارکردها در زمان کم، یعنی در مدت زمانی که کار شما کم است بتوانید از محصولات بیشتری بهره بگیرید و یا این که کارکردهای بالاتری داشته باشید. این به شما کمک بزرگی برای موفقیت می کند.

 

دستاوردهای استفاده از BPMS

  1. استفاده از نرم افزار کم هزینه
  2. اتوماتیک کردن کارهای تجاری
  3. حذف امور تکراری
  4. افزایش بهره وری
  5. پکپارچه کردن نرم افزارها
  6. گزارش گیری درست
  7. بهبود سرعت و گردش کار
  8. حذف منابع فیزیکی
  9. بهبود گردش کسب و کار
  10. اتوماتیک شدن فرآیندها
  11. بهبود کارکرد سیستم ها
  12. کاهش نیروهای انسانی
  13. تولید بیشتر با بهره وری بالاتر
  14. صرفه جویی در زمان ها

 

7 قدم برای موفقیت سیستم بی پی ام اس

 

سوالات متداول

سیستم بی پی ام اس چه وظیفه ای دارد؟ موتورهای بی پی ام اس، یک سیستم فرآیندی را طراحی می کند تا گردش کارها در آن مدیریت شود و فرآیندهای سیستماتیک کردن کارها می تواند سرعت و دقت را بیشتر کند.

 

انواع BPMS کدام است؟

دو مدل بی پی ام اس وجود دارد که یک متن باز بوده که می توان آن را شخصی سازی کرد و دومی با دسترسی محدود، مدل دیگری است که شما با در آن تنها یک سری کارکردها را می توانید داشته باشید.

 

چطور سامانه BPMS بخریم؟ شما می توانید با مراجعه به مجموعه فکر گستر این محصولات را در زمان کم تهیه کنید. فکر گستر به شما خدمات فوق العاده ای می دهد.