حسابداری صنعتی چگونه در شرکت های تولیدی استقرار پیدا می کند؟

حسابداری صنعتی چگونه در شرکت های تولیدی استقرار پیدا می کند؟

 

حسابداری صنعتی یکی از رشته های حسابداری می باشد که اهمیت زیادی برای کسب و کارهای مختلف به خصوص کارخانجات تولیدی دارد. از آنجایی که هر کسب و کار یکسری فعالیت متفاوت و مخصوص به خودش رو داشته، فرآیندهای مالی آن هم گوناگون هستند و همه آن ها با همدیگر یکی نیست به همین دلیل برای پاسخ به کسب و کارهای مختلف نیاز به نرم افزار های گوناگون داریم از این رو ما امروز شاهد استفاده نرم افزار حسابداری صنعتی در کسب و کارهای تولیدی و کارخانجات مختلف هستیم که تاثیر زیادی روی فرآیند و امور مالی آن ها می گذارد.

 

حسابداری صنعتی به آن حسابداری بهای تمام شده هم گفته می‌شود. یکی از زیر مجموعه های حسابداری است که برای محاسبه کردن بهای تمام شده کالاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد در حسابداری صنعتی آنچه که اهمیت زیادی دارد مدیریت هزینه ها و کاهش سطح آن ها برای بررسی بیشتر سود می باشد. 

 

 

 

حسابداری صنعتی اهمیت دارد؟

کارخانجات تولیدی و شرکت های زیادی که محصولات تولید می کنند مانند یک کسب و کارهای ساده نیستند آن ها با استفاده کردن و بهره گرفتن از المان های مختلف محصولات گوناگونی را تولید کرده و به بازار عرضه می کند به همین دلیل هر گونه اختلال در فرآیند تولید آن ها می‌ تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. حسابداری صنعتی به بررسی بهتر امور مالی وضعیت تولید محصولات و جنبه‌های گوناگون در مورد آن می پردازد و کمک می‌کند تا با بهره گرفتن از آن ها بتوان یک کالا یا محصول را به نحو احسن به بازار عرضه کرد؛ به عبارت دیگر در واقع حسابداری صنعتی بخش مهمی در برنامه ریزی تولید ایفا می‌کند و هر گونه اختلال و مشکل در برنامه ریزی های مالی می تواند چرخه تولید را دچار اختلال کند از این رو امروزه حسابداری صنعتی نسبت به گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار است و کارخانجات مختلف حتماً باید از نرم افزار های حسابداری صنعتی بهره بگیرند تا حسابدار آنان با بررسی کردند بتوانند امور مختلفی را کنترل داشته باشند.

در واقع حسابداری صنعتی در قیمت‌ گذاری برنامه‌ریزی و بهای تمام شده و نقش پر رنگی را ایفا می‌کند و با استفاده کردن از المان های مختلف در آن دستمزدها و دیگر هزینه ها را ارزیابی می کنند به عنوان مثال اگر مدیریت یک محصول قصد داشته باشد تا محصول خودش را عوض کند باید اطلاعات خیلی دقیقی بریز نکات از هزینه ها و فرآیند تولید محصولات خودش داشته باشد تا بتواند تغییرات لازم را ایجاد کند و در این زمان حسابداری صنعتی به کار می‌آید این مدل حسابداری با توجه به قابلیت هایی که در اختیار مدیران و کسب و کارهای بزرگ می گذارد امروزه جزو برنامه ها و نرم افزار های مهم به شمار می رود.

 

 

طبقه بندی کردن هزینه ها

بخشی که در حسابداری صنعتی اهمیت دارد طبقه بندی کردن هزینه ها می باشد. طبقه بندی هزینه ها در حسابداری صنعتی به دو روش مستقیم و غیر مستقیم است که با توجه به عناصر تشکیل دهنده و هزینه ‌های دوره‌ ای و محصول و هزینه ها با توجه به المان های مختلف طبقه بندی می شود. این طبقه بندی کردن باعث دسترسی بهتر و نظم بیشتر در فرآیندهای تولید و بررسی کردن هزینه‌ها و بودجه های متناسب با آن ها در اختیار ما می‌گذارد.

 

گزارش ها در حسابداری صنعتی:

گزارش ها در حسابداری صنعتی به دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی تقسیم می شود که گزارشات درون سازمانی برای مواد مصرف موجودی اولیه انبار، بهای تمام شده و موارد مشابه با آن استفاده می شود اما گزارشات بیرون سازمانی به گزارش‌های اختصاص دارد که برای استانداردها و اصول ها هزینه می شود به عنوان مثال گزارشات سود و زیان بهای تمام شده کالای فروش رفته و مراحل خدمات‌ رسانی و عوامل مرتبط با آن ها از جمله گزارشات برون سازمانی به شمار می رود که در حسابداری صنعتی همه آن ها بررسی شده و به صورت یک گزارش کامل به بخش های مربوطه ارجاع داده می‌شوند.

 

نرم افزار های حسابداری صنعتی

شما برای بررسی و کنترل بهتر امور حسابداری صنعتی نیاز به برنامه ها و نرم افزار های گوناگون دارید و شما می توانید از آن ها در جنبه های مختلف استفاده کنید. کیفیت نرم افزار ها و قابلیت های آن روی این کارکرد ها تاثیر زیادی می گذارد. هر اندازه که قابلیت های نرم افزار بیشتر باشد به شما کمک بیشتری برای بررسی امور مالی می کند.

ما به شما فکر گستر را معرفی می کنیم. فکر گستر با سال ها سابقه به شما انواع و اقسام نرم افزار ها را ارائه می دهد. شما می توانید با کیفیت ترین نرم افزار های حسابداری صنعتی را تهیه کنید. البته کارشناسان و مشاوران فکر گستر به شما پیش از خدمات مشاوره و راهنمایی ارائه داده و پس از آن می توانید از خدمات آن ها بهره بگیرید. باید بدانید که امروزه نرم افزار های حسابداری چه اندازه اهمیت دارد، شما می توانید نیازهایتان را با برنامه های فکر گستر بر طرف کنید.